Sta jij regelmatig op beurzen? En heb je dan visitekaartjes bij je? Vast wel, want juist op een beurs wil je natuurlijk zoveel mogelijk potentiële klanten ontmoeten en jouw contactgegevens met hun delen. Dit alles in de hoop dat ze op een later moment weer contact met je opnemen en jij je klantenbestand kan uitbreiden. Wij geven je hieronder graag een aantal tips voor jouw het ontwerpen en presenteren van jouw visitekaartje.

Visitekaartje ontwerpen

Werk je bij een groter bedrijf? Dan heb je waarschijnlijk geluk, want dan zal er al een standaard visitekaartje met jouw contactgegevens klaar liggen. Maar bij kleinere bedrijven of zzp’ers geldt vaak dat zij hun eigen visitekaartje nog moeten (laten) ontwerpen. De eerste stap in dit ontwerpproces is het kiezen van een geschikte vorm en afmetingen. Kies jij voor de veilige weg en dus een visitekaartje net zo groot als een creditcard, of wil je opvallen met een ander formaat en/of een originele vorm? Vooral in de creatieve sector wordt het laatste zeer gewaardeerd, maar let wel op dat je niet te hard van stapel loopt. Houd bovendien altijd de huisstijl van het bedrijf in je achterhoofd, hier moet het visitekaartje natuurlijk wel mee matchen.

Handige visitekaarthouder

Wanneer jouw visitekaartjes eenmaal ontworpen en gedrukt zijn, dan wil je deze natuurlijk ook op een nette en uitnodigende manier presenteren wanneer je op de beurs staat. Maar niet alleen op de beurs, ook op jouw bureau, in de kast of op de balie zie je liever geen rondslingerende en gekreukelde visitekaartjes. Daarom zijn er nu handige visitekaarthouders op de markt zodat jouw visitekaartjes er altijd netjes bijstaan. Je vindt ze in allerlei kleuren, soorten en maten en kan er tevens ook voor kiezen om de visitekaarthouder te voorzien van jouw bedrijfslogo. Je zult zien dat met deze praktische kunststof visitekaarthouder je potentiële klanten een stuk sneller zullen grijpen naar jouw visitekaartje! Wat wil je nog meer?