Communicatie is misschien wel een van de belangrijkste aspecten bij het organiseren van evenementen. Naast dat je een communicatie campagne start om je potentiƫle bezoekers te bereiken, wil je ook dat de bezoekers op het evenement zelf worden voorzien van de nodige informatie. Hoe wil je je bezoekers anders attent maken over die heerlijke frietkraam die op het festival terrein staat? Waar ze hun muntjes moeten kopen? Of misschien wil je juist wel opvallen tijdens een beurs. Toch is dat op het evenement zelf allemaal bijzaak, want waar het echt om gaat is de merkbeleving.

Spandoeken

Een goed middel om de merkbeleving te versterken is door gebruik te maken van spandoeken en banners. Door het logo en de huisstijl meerdere malen in het oog te laten springen van het publiek zorg je voor een sterkere merkbeleving. Combineer je merk en huisstijl met bijvoorbeeld sfeerbeelden van de vorige editie. Zorg dat deze zichtbare communicatie uitingen altijd authentiek zijn en dat het bij je merk past, je publiek merkt het namelijk als dat niet het geval is. Deze banners en spandoeken zien er niet alleen goed uit, het zorgt er ook voor dat het publiek positieve associaties krijgt bij jou merk wat uiteindelijk de merkbeleving versterkt.

 

Sponsoring

Natuurlijk is het belangrijk dat je genoeg informatie communiceert over je eigen merk, maar je sponsoren verdienen ook een zichtbare plek op je evenement. Zij laten je publiek kennis maken met hun nieuwste producten en diensten en dragen ook de identiteit van hun merk uit. De communicatie-uitingen van de sponsoren dragen ook bij aan de merkbeleving van je eigen evenement. De associaties van je publiek zullen namelijk verschillen wanneer je evenement gesponsord wordt door een schoonmaakmiddel of door een biermerk. Vooral wanneer er veel visuele content als spandoeken, banners of stickers op het evenement aanwezig zijn van je sponsoren.